Van idee naar ontwerp

Het begint met het bepalen van het doel en je doelgroep. Op basis daarvan bepalen we de onderwerpen, fotografie, teksten en het soort drukwerk. Een brochure heeft vaak minder inhoud en een eenvoudige uitstraling. Terwijl een magazine meer pagina’s bevat en een luxe uitstraling heeft. Dit zijn de belangrijkste voordelen van het inzetten van een brochure of magazine voor jouw bedrijf of organisatie:

  • Tastbaarheid: Fysieke producten maken blijvende indruk;
  • Gerichte verspreiding: Direct uitdelen aan specifieke doelgroep;
  • Merkbetrokkenheid: Versterkt merkherkenning en -betrokkenheid;
  • Diepgang en kwaliteit: Hoogwaardige, diepgaande artikelen en foto’s;
  • Lezersbetrokkenheid: Lezers besteden meer tijd en aandacht aan het lezen.

Advertentiewaarde

Met name magazines kunnen een aanzienlijke advertentiewaarde bieden. Vooral als ze een groot en trouw lezerspubliek hebben. Hierdoor is het mogelijk een magazine (deels) kostendekkend of zelfs winstgevend te krijgen. We denken hier graag in mee.

Veelgestelde vragen

We krijgen vaak dezelfde vragen over magazines. Heb jij een vraag over magazines? Bekijk dan eerst of het antwoord hier tussen staat. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op; onze adviseurs beantwoorden je vraag graag.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Het nieten, lijmen of naaien van een brochure wordt ook wel brocheren genoemd. Wil je relatief voordelig brocheren? Dan is lijmen een goede optie. Een ander woord voor gelijmd brocheren is garenloos brocheren. Hiervoor is wel een minimale rugdikte van 2,5 mm nodig.

Voor een dunnere brochure is nieten een goed alternatief. Bij geniet brocheren krijgt de brochure twee nietjes in de rug. Dit kan al vanaf 8 pagina’s. Tot slot is het ook mogelijk om je brochure te naaien. Hierbij worden de katernen met garen aan elkaar genaaid. Dit wordt meestal toegepast bij hardcover boeken.

CMYK is een kleurensysteem dat gebruikt wordt binnen drukkerijen. CMYK bestaat uit vier kleuren: cyaan, magenta, yellow en key (black). Bij drukwerk worden deze vier kleuren in verschillende hoeveelheden met elkaar gecombineerd. Dit zorgt ervoor dat alle kleuren gecreëerd kunnen worden.

Drukwerk kan je op veel verschillende manieren afwerken, wij denken hier graag in mee. Hieronder een aantal afwerkingsopties:

De levertijd van het drukwerk hangt af van het materiaal. Maar 3 tot 5 werkdagen is voor standaard drukwerk normaal. Op exclusief materiaal zit een langere levertijd. Dit kan dus verschillen per materiaal, maar hangt ook af van de afwerking van het papier.

Het is erg belangrijk om bij drukwerk de juiste papiersoort te kiezen. Daarom hieronder een paar tips.

Succesverhalen

Prins Bouw

100 jaar veur mekaar met Prins Bouw

Vorige
Volgende

Ook gezien worden?

Wil jij ook zichtbaar worden bij de juiste doelgroep en onderscheidend zijn met jouw boodschap?

e. info@bureauhanze.nl t. 085 06 40 200
Verzenden