Een marketingcampagne voor de verbouwing
Vraag
HEMA Elburg vroeg ons een marketingcampagne te bedenken voor hun verbouwing. HEMA gaat haar filialen ombouwen naar het voorbeeld van haar internationale winkels. Het internationale winkelconcept dat HEMA ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen is zo’n succes dat het nu ook in Elburg wordt uitgerold. Het belangrijkste verschil is de indeling in werelden. Deze nieuwe indeling maakt het voor klanten in één keer duidelijk waar ze in de winkel haar producten kan vinden. Aan ons de vraag te zorgen dat vooraf en tijdens de verbouwing klanten betrokken blijven. Na de heropening, moeten de klanten weer binnenstromen.
Resultaat
Voor deze campagne hebben we eerst een marketingplan gemaakt. We vonden het belangrijk dat de campagne werd opgedeeld in drie fases en een herkenbaar gezicht kreeg. Daarom kozen we voor het roodharige model Elize Been. Zij woonde tot haar twintigste in Elburg en woont tegenwoordig in Utrecht. Elize is inmiddels professioneel model en was vaker het gezicht van een landelijke campagne van de HEMA. Zij speelt tijdens de verbouwing de ‘bouwvakker’ met producten van de Hema. Tijdens de uitrol hebben we een communicatiemix van online en offline uitgewerkt. Daar is voor gekozen om alle doelgroepen van de Hema te bereiken. Denk aan posters in de winkel, flyers in de stad, social media advertising, krant adverteren, persberichten en ludieke winkelsigning met kijkgaten.