Merk jij dat jouw bedrijf niet goed wordt herkend op Instagram? dan is deze blog iets voor jou! Er is namelijk niets vervelender dan uren besteden aan het verbeteren van je Instagrampagina, zonder dat je verschil ziet in de resultaten.
Gelukkig ben je niet de enige die hier tegenaan loopt. Veel bedrijven hebben moeite om herkenbaar te worden op Instagram. Hieronder lees je hoe je op een eenvoudige manier bereikt kunt krijgen en sneller herkend wordt.
Het belang van consistent content plaatsen
Door regelmatig iets te plaatsen op Instagram, raken volgers vertrouwd en betrokken met jouw bedrijf en de producten of diensten die je aanbiedt. Wanneer gebruikers vervolgens op zoek zijn naar iets dat jij aanbiedt, is de kans groter dat ze aan jouw bedrijf denken. Door consistent zichtbaar te blijven, blijft je merk in het achterhoofd van je doelgroep en denken ze er sneller aan zodra ze het nodig hebben.
Daarnaast beloont Instagram actieve accounts door hun content vaker te tonen aan gebruikers die interactie hebben gehad met het bedrijf. Door consistent te posten, vergroot je de kans dat jouw content bij meer volgers zichtbaar wordt. Daarnaast bouw jij een relatie op met de gebruikers, houd je de volger betrokken en laat zien wat er gebeurt binnen jouw bedrijf.
Het gebruik van Hashtags, alt-teksten en samenwerking posts
Het gebruik van hashtags is een handige manier om ook mensen te bereiken buiten je eigen volgers om. Hashtags zijn hiervoor zeer geschikt, je kunt het zien als zoekwoorden. Wanneer iemand een hashtag opzoekt, wordt de content gekoppeld aan een doelgroep, interesse, zoekintentie of categorie.
Je kunt er daarnaast ook voor kiezen om alt-teksten toe te passen. Dit is een korte omschrijving die duidelijk maakt wat er op de afbeelding te zien is. Zo wordt de content beter begrepen door jouw doelgroep en het algoritme. Een andere manier om jouw post een boost te geven, is door een samenwerkingspost te plaatsen met een ander bedrijf of influencer.
Het plaatsen van kwalitatieve content
Het algoritme van Instagram vind het prettig wanneer gebruikers relevante en waardevolle content plaatsen. Hierdoor gaan gebruikers sneller kijken, reageren ze eerder op een post en liken ze het vaker om het later terug te vinden. Relevante content blijft beter hangen bij je doelgroep. Daarom heeft het weinig zin om content te plaatsen die daar niet op aansluit.
Voor een bedrijf kan dit al door regelmatig te laten zien wat de onderneming precies doet, wie de mensen achter het bedrijf zijn en welke voordelen de doelgroep haalt uit jouw product of dienst.
Zorg voor interactie met jouw doelgroep
Instagram beloont accounts waar veel interactie mee is. Een goed voorbeeld hiervoor is dat gebruikers reageren onder jouw social media bericht. Dit geeft het Instagram algoritme namelijk een flinke boost.
Wanneer volgers reageren op je post, vergroot dit de kans dat Instagram jouw content de volgende keer sneller aan de huidige of nieuwe volgers laat zien. Om meer interactie uit te lokken, is het slim om een vraag in je post te verwerken die uitnodigt tot reageren. Bijvoorbeeld door je caption af te sluiten met een eenvoudige, gerichte vraag waar volgers makkelijk op kunnen antwoorden.
Adverteren op Instagram
Met Instagram advertenties kun je op een eenvoudige manier jouw producten tonen aan de doelgroep die jij wilt bereiken met de advertentie. Wanneer iemand op jouw advertentie klikt, wordt die persoon direct doorgestuurd naar jouw website of naar een specifieke landingspagina die is ingesteld.
Waar Bureau Hanze bij kan helpen
Als online marketingbureau met ruime ervaring in Instagram staan onze specialisten klaar om je verder te helpen. Wij begrijpen dat Instagram veel tijd kost en niet altijd bovenaan de to-do-list staat. Daarom helpt Bureau Hanze bedrijven om meer uit hun online zichtbaarheid te halen. Wij denken mee, geven richting en zorgen dat jouw Instagram echt resultaat oplevert. Wil jij meer informatie? Bekijk onze Social media dienst.
- Samen bepalen welke aanpak het beste past bij jouw bedrijf.
- Hulp bij het bedenken, creëren en plannen van content.
- Advies over foto’s, video’s en onderwerpen die jouw doelgroep aanspreken.
- Analyse van wat werkt, zodat je gericht kunt groeien.