Daarom is het belangrijk om hier zichtbaar te zijn als bedrijf of webshop. Want het is de kans op veel nieuwe websitebezoekers en direct op meer omzet. Als je met zoekmachine marketing aan de slag gaat, kun je kiezen voor SEO of SEA. Bij SEA richt je advertenties in via Google Ads waarbij je adverteert op voor jou belangrijke zoektermen. Of je kiest voor Google Shopping waarbij je jouw producten in de ‘etalage’ van Google zet. Wil jij dit ook? Als SEA-bureau regelen we dit voor je.
Daarom is het belangrijk om hier zichtbaar te zijn als bedrijf of webshop. Want het is de kans op veel nieuwe websitebezoekers en direct op meer omzet. Als je met zoekmachine marketing aan de slag gaat, kun je kiezen voor SEO of SEA. Bij SEA richt je advertenties in via Google Ads waarbij je adverteert op voor jou belangrijke zoektermen. Of je kiest voor Google Shopping waarbij je jouw producten in de ‘etalage’ van Google zet. Wil jij dit ook? Als SEA-bureau regelen we dit voor je.
Zo doen we dat
Het is toch geen magie...
Inventariseren
We gaan eerst met je in gesprek om de wensen en mogelijkheden te bespreken. Wat zijn voor jou belangrijke diensten en/of producten waar je meer omzet uit wilt halen? Waar wil je op gevonden worden en wat is de klikprijs voor een zoekwoord? Hoe adverteert de concurrentie en zijn er zoektermen waar kansen liggen?
Strategie
We gaan op zoek naar de beste kansen voor jouw bedrijf en aan de hand daarvan bepalen we onze strategie. Waar richten we ons op qua diensten, producten en zoekwoorden? En kunnen we de SEA-campagnes wellicht ondersteunen met SEO voor het maximale resultaat?
Inrichten, monitoren en optimaliseren
Nadat de campagne is ingericht, gaan we over tot monitoren en optimaliseren. SEA is een continu proces waarbij het belangrijk is om de voortgang te rapporteren en maandelijks te optimaliseren. Iedere maand rapporteren wij de resultaten aan je en plannen we jaarlijks een evaluatiemoment.
Veelgestelde vragen
Vragen over adverteren in Google? Je bent niet de enige. Bekijk onze veelgestelde vragen om antwoord te krijgen. Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op, we helpen je graag.
Bekijk alle veelgestelde vragenSEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie). Alles wat je doet om hoger in de organische zoekresultaten te komen, valt onder SEO. Dit houdt in dat je website als zoekresultaat wordt weergegeven zonder dat je hiervoor hoeft te betalen.
Om de positie van je website in Google te verbeteren, moet je je website optimaliseren. Hierbij spelen verschillende factoren mee. Google werkt met een algoritme. Deze beslist op welke positie jouw website wordt weergegeven. Met SEO ga je dit algoritme optimaal benutten.
Dit kan je bijvoorbeeld doen door op zoekwoorden in te spelen. Begin hiervoor met een zoekwoordenonderzoek en ga de pagina’s van je website optimaliseren op relevante zoekwoorden. Zo kan je voor deze zoekopdrachten een positie claimen in Google.
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je je website niet ziet in Google:
- Net online: Google doorzoekt dagelijks miljoenen websites. Het kan dus zijn dat Google jouw website nog niet direct is tegengekomen. Vaak duurt dit 3 à 4 dagen.
- Niet geīndexeerd: Google heeft de URL van je website nog niet geīndexeerd, waardoor je website niet gevonden wordt.
- Spam: als Google denkt dat je website voor verkeerde doeleinden wordt gebruikt, of vol zit met spam, gaat Google deze niet indexeren.
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie). SEO draait om de organische (onbetaalde) zoekresultaten.
SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren). SEA is het adverteren (betaald) in een zoekmachine waarvoor je moet betalen.
Een ander belangrijk verschil is dat je de resultaten van SEO meestal na een paar weken of maanden ziet. Bij SEA zie je direct het resultaat.
Linkbuilding is ook een manier om je website hoger te ranken in de organische zoekresultaten van Google. Linkbuilding houdt in dat je actief links naar jouw website gaat verzamelen op externe websites. Deze links zijn voor Google belangrijk om de relevantie en autoriteit van je website te bepalen. Dit worden ook wel backlinks genoemd en verwijzen mensen door naar jouw website.
Om toegang te krijgen tot jouw Google bedrijfspagina, moet je de volgende stappen volgen:
- Ga naar business.google.com/add.
- Geef uw bedrijfsinformatie op.
- Klik op Doorgaan.
- Voltooi het verificatieproces. Verificatie per briefkaart duurt enkele dagen.
- Klik op Toegang aanvragen.
Direct meer websitebezoekers
Kun je niet langer wachten en wil je direct meer websitebezoekers? Kies dan voor SEA. Onze specialisten staan voor je klaar om SEA-campagnes in te richten die geld opleveren.
Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van SEA voor jouw website of webshop? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek waarin we de mogelijkheden en wensen met elkaar bespreken.
Succesverhalen
Ook gezien worden?
Wil jij ook zichtbaar worden bij de juiste doelgroep en onderscheidend zijn met jouw boodschap?