Social media advertenties

Het inzetten van social media adverteren heeft verschillende voordelen voor jouw bedrijf. Het is een goede manier om je bereik te vergroten, leads te genereren en sollicitanten te werven. We zetten de voordelen voor je op een rijtje:

  • Groot, gericht bereik
  • Meetbaar
  • Specifieke doelgroep
  • Relatief goedkoop
  • Verzamel inzichten over je doelgroep
  • Retargeting

Zo doen we dat

Het is toch geen magie...

Gesprek

In gesprek bespreken we jouw communicatiedoel en je doelgroep. Aan de hand van dit gesprek maken we een voorstel wat bij jouw doelstellingen past.

Social media advertenties

Aan de hand van dit voorstel maken we de content voor je advertenties. Na akkoord plannen we deze advertenties in met de juiste doelgroep en doelstellingen.

Monitoren en rapportage

Gedurende de looptijd van de campagne monitoren we je advertenties en sturen we bij waar nodig. Na afloop van de campagne sturen we een rapportage, zo zie je precies wat het je oplevert.

Veelgestelde vragen

Vragen over social media adverteren? Je bent niet de enige. Bekijk onze veelgestelde vragen om antwoord te krijgen. Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op, we helpen je graag.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Marketing via social media werkt door berichten te maken die je publiek interessant vindt. Dit kunnen foto’s, video’s en tekst zijn. Door regelmatig te posten en te reageren op je volgers, bouw je een community op en versterk je de merkloyaliteit. Daarnaast kunnen betaalde advertenties op social media platforms gericht worden op specifieke demografische groepen om de zichtbaarheid en conversie te verhogen.

Sociale media helpen bij het vergroten van de zichtbaarheid en het bereik van je merk. Het biedt je directe interactie met klanten, hierdoor kan je de klantloyaliteit en betrokkenheid versterken. Door regelmatig relevante content te delen, kan jouw bedrijf zijn expertise tonen en vertrouwen opbouwen bij de doelgroep. 

Als je een post of advertentie plaatst op Facebook moet je rekening houden met bepaalde afmetingen en technische vereisten. Wil je weten welke afmetingen en andere aanbevelingen nu gelden voor een post of een advertentie? Bekijk het dan op de link hieronder.

https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/facebook-feed

Social media marketing is simpelweg het gebruiken van social media platformen om je merkbekendheid te vergroten. Wat dat oplevert? Meer (terugkerende) klanten. Je kan verschillende social media platformen gebruiken, zoals Instagram, Facebook en LinkedIn. Of ga je voor TikTok, Pinterest of Whatsapp?

Via social mediakanalen kan je gratis jouw doelgroep bereiken. Je begint met het identificeren van je doelgroep. Op welke kanalen zijn zij actief? Als je de juiste kanalen hebt gekozen, is het van belang om consistente en waardevolle content te delen, die aansluit bij de interesses en behoeften van de doelgroep.

Reageer op opmerkingen en berichten van je volgers en stimuleer betrokkenheid door vragen te stellen en discussie aan te moedigen. Meet je prestaties van berichten met analytische tools en pas op basis van je resultaten je strategie aan. Tot slot kan je ook betaalde advertenties inzetten om je bereik te vergroten en specifieke doelgroepen te targeten.

Deel van jouw marketingstrategie

Naast de inzet van social media advertenties, zijn er meer communicatiemiddelen om jouw bedrijf te laten zien aan je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van SEO, SEA en natuurlijk organische social media. Zorg ervoor dat je jouw communicatiekanalen zo efficiënt mogelijk inzet, om jouw doelgroep te bereiken. Laat jezelf zien! We helpen je graag verder om met de juiste inzet jouw doelgroep te bereiken. Benieuwd wat het beste past bij jouw bedrijf? Neem dan contact op.

Ook gezien worden?

Wil jij ook zichtbaar worden bij de juiste doelgroep en onderscheidend zijn met jouw boodschap?

e. info@bureauhanze.nl t. 085 06 40 200
Verzenden