Filter faq
- Alles
- Drukwerk
- Grafische vormgeving
- Social media
- Websites
- Zoekmachine optimalisatie
Drukwerk
Ja, een gaaf ontworpen visitekaartje met een mooie afwerking, laat direct een goede indruk achter. Zo zorg je ervoor dat je klant je niet snel vergeet. Het visitekaartje blijft namelijk altijd wel ergens achter en is voor jouw klant een extra geheugensteuntje om contact op te nemen.
Het is erg belangrijk om bij drukwerk de juiste papiersoort te kiezen. Daarom hieronder een paar tips.
De levertijd van het drukwerk hangt af van het materiaal. Maar 3 tot 5 werkdagen is voor standaard drukwerk normaal. Op exclusief materiaal zit een langere levertijd. Dit kan dus verschillen per materiaal, maar hangt ook af van de afwerking van het papier.
Gestreken papier betekent dat het papier een strijklaag heeft. Deze papiersoort is voorzien van een coating, waardoor deze glad is.
Ongestreken papier heeft geen coating en is daardoor wat ruwer. Hierdoor kan je goed op het papier schrijven.
Een vector bestand is een digitale, grafische afbeelding. Deze afbeelding kan je zo veel verkleinen en vergroten als je wil, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Het bestand is namelijk niet opgebouwd uit pixels (kleine vierkantjes), maar uit lijnen.
Afloop is ruimte die extra wordt toegevoegd aan de buitenrand van je document. Dit wordt afgesneden tijdens de productie. Drukwerk snijden kan soms iets afwijken. Door afloop te gebruiken wordt een dunne witte rand langs de rand van je ontwerp voorkomen.
RGB is een kleursysteem dat bestaat uit drie primaire kleuren: rood, groen en blauw. Door de kleuren te overlappen en te combineren met licht kan de gewenste kleur gemaakt worden.
RAL is een kleurenwaaier waar alle RAL kleuren in staan. Deze kleuren worden over de hele wereld gebruikt en zijn dus universeel. Dit kleurenschema wordt uitsluitend voor schilderwerk gebruikt en dus niet voor drukwerk.
PMS staat voor het Pantone Matching System. PMS is gebaseerd op achttien basiskleuren. Dit systeem wordt gebruikt als wereldwijde standaard. Hierdoor komen kleuren altijd goed overeen en wijken deze dus niet van elkaar af.
CMYK is een kleurensysteem dat gebruikt wordt binnen drukkerijen. CMYK bestaat uit vier kleuren: cyaan, magenta, yellow en key (black). Bij drukwerk worden deze vier kleuren in verschillende hoeveelheden met elkaar gecombineerd. Dit zorgt ervoor dat alle kleuren gecreëerd kunnen worden.
Drukwerk kan je op veel verschillende manieren afwerken, wij denken hier graag in mee. Hieronder een aantal afwerkingsopties:
Het nieten, lijmen of naaien van een brochure wordt ook wel brocheren genoemd. Wil je relatief voordelig brocheren? Dan is lijmen een goede optie. Een ander woord voor gelijmd brocheren is garenloos brocheren. Hiervoor is wel een minimale rugdikte van 2,5 mm nodig.
Voor een dunnere brochure is nieten een goed alternatief. Bij geniet brocheren krijgt de brochure twee nietjes in de rug. Dit kan al vanaf 8 pagina’s. Tot slot is het ook mogelijk om je brochure te naaien. Hierbij worden de katernen met garen aan elkaar genaaid. Dit wordt meestal toegepast bij hardcover boeken.
Ja, we kunnen ook het drukwerk verzorgen. Denk bijvoorbeeld aan flyer, briefpapier en magazines. Het drukwerk verzorgen we via vaste drukkerijen. Elke drukkerij heeft zijn specialisme. Wij kijken welke drukker het beste bij jouw drukwerk past tegen de beste prijskwaliteitverhouding. Ook denken we graag met je mee over de papiersoort en de afwerking van het drukwerk. Bijvoorbeeld rillen, pregen of stansen.
Ja, wij kunnen briefpapier ook digitaal aanleveren. Op deze manier kan je het briefpapier toepassen voor digitale uitingen. Denk aan factuurpapier of een Word-sjabloon.
Ja, wij drukken standaard op FSC-gecertificeerd papier. Dit keurmerk houdt in dat de grondstof voor het papier afkomstig is uit verantwoord beheerde bossen. Verder kan je bijvoorbeeld ook voor kiezen om te drukken op gerecycled papier.
Grafische vormgeving
Een professioneel logo heeft verschillende voordelen:
Een lowres PDF is een PDF die vooral bedoeld is om uit te wisselen tussen ontwerper en klant. De PDF is namelijk makkelijk te mailen, omdat deze van lage kwaliteit is. Hierdoor heeft de klant een idee hoe het ontwerp eruit zal zien en kan hij/zij correcties aanbrengen.
Een highres PDF is een PDF die bedoeld is om naar de drukker te versturen. Dit is een pdf-bestand van hoge kwaliteit, meestal met een resolutie van 300 dpi.
Een huisstijlhandboek is een handboek waarin je de regels van je huisstijl en visuele identiteit van je bedrijf vastlegt. Denk aan kleuren, typografie, fotografie, etc. Hierdoor weet iedereen precies wat ze wel en niet moeten doen omtrent de visuele uitstraling van jouw bedrijf/merk. Een soort handleiding dus.
Op het moment dat je niet tevreden bent met het logo, gaan we samen in gesprek. Hierbij bespreken we alle mogelijkheden om samen tot de beste oplossing te komen. Het is nog nooit gebeurd dat we er niet uit gekomen zijn.
Dit zijn verschillende bestandsformaten die gebruikt worden door software die we gebruiken bij het opmaken van bestanden.
Om een EPS-logo te kunnen openen, heb je Adobe Illustrator nodig. Hier is een betaalde licentie voor nodig. Wanneer je dit programma niet hebt, kan je dus ook geen EPS-bestanden openen.
Grafisch ontwerp is belangrijk, omdat veel mensen visueel ingesteld zijn. Goed nadenken over dit ontwerp, is dus erg belangrijk. Bijvoorbeeld om specifieke doelgroep aan te spreken. Met een goed grafisch design kan je namelijk bepaalde emoties of een bepaalde sfeer oproepen. Dit kan jouw boodschap versterken.
Over het algemeen wordt het aangeraden om maximaal drie kleuren te gebruiken in je logo. Om je logo herkenbaar te maken, moet deze eenvoudig zijn. Als je het aantal kleuren in je logo beperkt, zorgt dit voor meer herkenbaarheid en het versterken van je merk.
Ja, bij een logo ontvang je een stylesheet met alle gebruikte kleurcodes.
Nee, Bureau Hanze verzendt geen open bestanden. We leggen graag uit waarom. Onze grafische vormgevers werken met veel creativiteit en energie aan logo’s, huisstijlen en andere communicatieuitingen. Om die energie en creativiteit te waarborgen, betalen wij geld voor lettertypes, kleurprofielen en fotografie. Hierdoor zijn wij in staat om kwaliteit te leveren. Wanneer wij open bestanden aanleveren bij klanten, worden er aanpassingen gedaan aan het bronbestand en is de controle op kwaliteit verdwenen. Dat doet afbreuk aan onze oorspronkelijke gedachte voor jouw huisstijl.
De verschillende logo opties hebben onze ontwerpers met een reden op deze manier vormgegeven. We denken na over lettertypes, kleuren en design. Als er toch correctierondes zijn, zijn dit er maximaal twee. Hierbij gaat het dan meestal om een kleur of lettertype aanpassen.
Het is zeker verstandig om een logo van je bedrijf te hebben. Dit is namelijk de eerste introductie van je bedrijf aan (potentiële) klanten. Een goed ontworpen logo zorgt voor herkenbaarheid en trekt de aandacht van je doelgroep.
Social media
Voordat je beslist welk social mediakanaal je in wil zetten voor jouw bedrijf, is het belangrijk om eerst je doelgroep te bepalen. Aan de hand van de gewenste doelgroep, bepaal je welke social mediakanalen hier het beste op aansluiten. Meer weten over het inzetten van social mediakanalen voor jouw bedrijf? Lees dan onze blog: https://bureauhanze.nl/wat-is-social-media-marketing/
Voor B2B bedrijven is LinkedIn het meest geschikte social media platform. Het is ideaal voor professionele netwerken en het delen van industrie-specifieke content.
Er zijn veel voordelen van social media. Zo kan je de zichtbaarheid van je merk vergroten, heb je directe interactie met je doelgroep, kan je gerichte advertenties instellen en biedt het inzichten en data.
Met social media kan je veel zakelijke doelen bereiken. Doelen kunnen zijn:
- Naamsbekendheid vergroten
- Leads genereren
- Klanten behouden
- Klantenservice verbeteren
- Reputatie verbeteren
- Beïnvloeders betrekken
- Marktinzicht vergroten
- Risico’s beheren
- Medewerkers werven
- Medewerkers betrekken
- Productiviteit verhogen
- Innovatie/ontwikkeling bevorderen
Bepaal de belangrijkste doelen voor jouw bedrijf. Op basis van jouw doelen bepaal je hoe jij je social mediakanalen gaat inzetten.
Social media marketing is simpelweg het gebruiken van social media platformen om je merkbekendheid te vergroten. Wat dat oplevert? Meer (terugkerende) klanten. Je kan verschillende social media platformen gebruiken, zoals Instagram, Facebook en LinkedIn. Of ga je voor TikTok, Pinterest of Whatsapp?
Als je een post of advertentie plaatst op Facebook moet je rekening houden met bepaalde afmetingen en technische vereisten. Wil je weten welke afmetingen en andere aanbevelingen nu gelden voor een post of een advertentie? Bekijk het dan op de link hieronder.
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/facebook-feed
Sociale media helpen bij het vergroten van de zichtbaarheid en het bereik van je merk. Het biedt je directe interactie met klanten, hierdoor kan je de klantloyaliteit en betrokkenheid versterken. Door regelmatig relevante content te delen, kan jouw bedrijf zijn expertise tonen en vertrouwen opbouwen bij de doelgroep.
Via social mediakanalen kan je gratis jouw doelgroep bereiken. Je begint met het identificeren van je doelgroep. Op welke kanalen zijn zij actief? Als je de juiste kanalen hebt gekozen, is het van belang om consistente en waardevolle content te delen, die aansluit bij de interesses en behoeften van de doelgroep.
Reageer op opmerkingen en berichten van je volgers en stimuleer betrokkenheid door vragen te stellen en discussie aan te moedigen. Meet je prestaties van berichten met analytische tools en pas op basis van je resultaten je strategie aan. Tot slot kan je ook betaalde advertenties inzetten om je bereik te vergroten en specifieke doelgroepen te targeten.
Marketing via social media werkt door berichten te maken die je publiek interessant vindt. Dit kunnen foto’s, video’s en tekst zijn. Door regelmatig te posten en te reageren op je volgers, bouw je een community op en versterk je de merkloyaliteit. Daarnaast kunnen betaalde advertenties op social media platforms gericht worden op specifieke demografische groepen om de zichtbaarheid en conversie te verhogen.
Social media marketing is effectief vanwege de grote gebruikersbasis en de mogelijkheid om gericht te adverteren. Het helpt bedrijven hun merkbekendheid te vergroten, direct met klanten te communiceren en klantloyaliteit opbouwen. Daarnaast biedt het ook waardevolle inzichten en data, waardoor jij je strategie kan aanscherpen. Succesvolle campagnes kunnen leiden tot hogere conversies en verkoop.
Websites
De kosten van je website zijn afhankelijk van een aantal factoren: de omvang en de techniek. Tijdens een eerste gesprek bekijken we samen welke menustructuur nodig is en welke functionaliteiten het beste aansluiten bij de behoeften van jouw bedrijf. Daarna ontvang je een gedetailleerde offerte, zodat je precies weet hoeveel jouw op maat gemaakte website kost.
Een SSL-certificaat is een bestand dat zorgt voor een betere beveiliging van gegevens tussen jouw website en een internet browser.
Je website is niet veilig, de kans bestaat dat iemand ongevraagd je site binnen kan dringen en deze kan hacken. Of dat de gegevens van je klanten worden onderschept door kwaadwillenden. Dat wil je natuurlijk voorkomen, maar hoe maak je je website veilig?
Een snelle website is belangrijk omdat bezoekers ongeduldig zijn en snel afhaken als een site langzaam laadt. Google beloont snelle websites met een hogere positie in de zoekresultaten, wat meer bezoekers oplevert. Ook zorgt een snelle site voor meer aankopen en een betere ervaring op mobiele apparaten.
Voor de stabiliteit en veiligheid van je website. Zie jouw website als een auto, deze heeft ‘net zoals je website’ zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig om vloeiend te blijven rollen. In de wereld van het web worden dagelijks nieuwe functies uitgerold die impact kunnen hebben op jouw website, wij blijven op de hoogte van deze veranderingen en zorgen dat jouw website dit ook is. Het is dus van belang voor de veiligheid, snelheid en uitstraling van je website dat deze up to date blijft om de gebruikerservaring zo veilig en vloeiend mogelijk te houden. De onderhoudskosten hangen af van de omvang van jouw website of webshop.
Wij kiezen ervoor om websites te bouwen in WordPress. Wereldwijd is dit CMS veruit het meest gebruikt. Of je nu een kleine start-up bent of een groot bedrijf, WordPress groeit mee met je behoeften. Gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit en een grote, actieve community zijn voor ons de belangrijkste redenen om in WordPress te bouwen.
Wij hebben het WordPress CMS helemaal aangepast zodat deze perfect werkt voor jou! Geen onnodige knoppen of functies, we hebben onze eigen versie ontwikkeld zodat jij gemakkelijk je teksten, afbeeldingen of producten op de website kan aanpassen of plaatsen.
Kortom, WordPress biedt een veilige, flexibele en gebruiksvriendelijke basis voor het bouwen van een website die aan al jouw zakelijke behoeften voldoet.
Nee, wij ontwerpen en bouwen unieke websites in WordPress. We vinden het belangrijk dat jouw website uniek is en volledig is afgestemd op jouw doelgroep. Volledig op maat dus!
Ja, we zorgen ervoor dat de website aan de achterkant gebruiksvriendelijk is ingericht en je toegang krijgt met een account. Hieronder beschrijven we een paar voorbeelden van hoe je iets simpel in een website kan aanpassen.
Een mobielvriendelijke website is tegenwoordig een absolute must voor bedrijven. Mede door de toename van mobiele apparaten en door aankondigingen van Google. In november 2016 kondigde Google haar ‘Mobile First’ plannen aan. Daaruit bleek dat de geschiktheid voor mobiel nog zwaarder ging wegen als ranking factor. Zwaarder zelfs dan het gedrag van je website op gewone computers (‘desktop’). Vandaar de slogan ‘Mobile First’. Met name het snelladen van je website op mobiel en het toegankelijk maken van net zoveel informatie op de mobiele versie van je website als op de desktopversie zijn belangrijke aandachtspunten.
Dus het is best wel belangrijk dat je website op mobiele apparaten goed functioneert. Daarom zorgen we ervoor dat jouw website altijd visueel en technisch goed werkt op meerdere devices en dus ook op mobiele apparaten.
Nu je een prachtige website hebt, wil je natuurlijk hier ook optimaal gebruik van maken. Je wilt zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google komen. Of je wilt graag een professionele indruk achterlaten met goede foto’s op je website. Gelukkig voor jou, maken wij naast prachtige websites, ook goede content voor jouw website.
Je hebt een website en bent van plan deze zelf bij te houden. Maar je wilt je teksten nog wel even goed laten checken voor je ze online zet. Of het schrijven van teksten lukt meestal wel, maar hoe krijg je het daarna mooi in je site en zet je het goed in het CMS? Voor je het weet ben je heel veel tijd kwijt aan je website. Het kan frustrerend zijn als je steeds zit te prutsen om een berichtje op je website te plaatsen. En hoe krijg ik die foto nou op die plek? Verspil je tijd niet en sluit een contentbeheer contract bij ons af. Met een contentbeheer contract zullen wij maandelijks contact opnemen voor content om het vervolgens op de website te plaatsen.
Een website maken is maatwerk. Hoe we de website maken is dus voor een groot deel afhankelijk van de wensen van de klant. De tijd die wij nodig hebben voor het ontwerpen hangt daarbij ook af van de input die al beschikbaar is. Zijn er al teksten en afbeeldingen of moeten deze nog gerealiseerd worden? Ook hangt de duur van de bouw af van welke functies je allemaal wilt op je website. Dit zijn allemaal factoren die de duur van een webdesign project vertragen of versnellen.
Je huisstijl vertelt iets over je onderneming. Het is een beeld en boodschap die je overbrengt naar klanten en potentiële klanten. Consistentie zorgt ervoor dat alle uitingen bij elkaar, het totaalbeeld en de uitstraling van je bedrijf versterken. Ben je al in bezit van een logo of misschien zelfs van een brandbook? Dan zullen wij bij het designen van de website de kleuren en stijlen hier perfect op laten aansluiten.
Cache is een lokale opslagplaats die veelgebruikte data tijdelijk opslaat om jouw gebruikerservaring te verbeteren. Op websites praten we over ‘browser cache’. Dit zijn internetbestanden die jouw computer tijdelijk opslaat om de laadtijd van een volgend bezoek aan dezelfde website te versnellen.
Zoekmachine optimalisatie
Linkbuilding is ook een manier om je website hoger te ranken in de organische zoekresultaten van Google. Linkbuilding houdt in dat je actief links naar jouw website gaat verzamelen op externe websites. Deze links zijn voor Google belangrijk om de relevantie en autoriteit van je website te bepalen. Dit worden ook wel backlinks genoemd en verwijzen mensen door naar jouw website.
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie). SEO draait om de organische (onbetaalde) zoekresultaten.
SEA staat voor Search Engine Advertising (zoekmachine adverteren). SEA is het adverteren (betaald) in een zoekmachine waarvoor je moet betalen.
Een ander belangrijk verschil is dat je de resultaten van SEO meestal na een paar weken of maanden ziet. Bij SEA zie je direct het resultaat.
SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel zoekmachine adverteren. Het gaat hierbij om het adverteren in zoekmachines als Google of Bing. Kort gezegd betaal je de zoekmachine voor een betere positie van jouw website. Hierbij stel je bepaalde zoekwoorden in. De advertentie wordt getoond wanneer iemand op zo’n zoekwoord zoekt. Vervolgens betaal je als adverteerder een bepaald bedrag per klik op je advertentie.
Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je je website niet ziet in Google:
- Net online: Google doorzoekt dagelijks miljoenen websites. Het kan dus zijn dat Google jouw website nog niet direct is tegengekomen. Vaak duurt dit 3 à 4 dagen.
- Niet geīndexeerd: Google heeft de URL van je website nog niet geīndexeerd, waardoor je website niet gevonden wordt.
- Spam: als Google denkt dat je website voor verkeerde doeleinden wordt gebruikt, of vol zit met spam, gaat Google deze niet indexeren.
SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie). Alles wat je doet om hoger in de organische zoekresultaten te komen, valt onder SEO. Dit houdt in dat je website als zoekresultaat wordt weergegeven zonder dat je hiervoor hoeft te betalen.
Om de positie van je website in Google te verbeteren, moet je je website optimaliseren. Hierbij spelen verschillende factoren mee. Google werkt met een algoritme. Deze beslist op welke positie jouw website wordt weergegeven. Met SEO ga je dit algoritme optimaal benutten.
Dit kan je bijvoorbeeld doen door op zoekwoorden in te spelen. Begin hiervoor met een zoekwoordenonderzoek en ga de pagina’s van je website optimaliseren op relevante zoekwoorden. Zo kan je voor deze zoekopdrachten een positie claimen in Google.
Er zijn een aantal manieren om mensen uit te nodigen om een Google review te schrijven:
- Herinneren: herinner je klanten eraan dat ze eenvoudig en snel reviews kunnen achterlaten.
- Reageren: win het vertrouwen van je klanten door op de reviews te reageren. Zo zien klanten dat je bedrijf de reviews waardeert.
Verder kan je een link delen waarmee klanten een review kunnen plaatsen. Dit kan op de volgende manieren:
- Link toevoegen aan (bedank)mails
- De link op je bonnetjes zetten
- Link toevoegen aan het einde van een chatgesprek
Hoe vind ik de review link?
- Ga naar je bedrijfsprofiel
- Selecteer de optie ‘Vragen om reviews’
- Selecteer in Google Maps ‘Klanten’ > ‘Reviews’ > Meer reviews krijgen.
Om iemand beheerder te maken in je Google bedrijfsprofiel, moet je de volgende stappen volgen:
- Ga naar uw bedrijfsprofiel. Meer informatie over hoe u uw profiel kunt vinden.
- Klik op Menu Instellingen voor bedrijfsprofiel. Mensen en toegang.
- Klik linksboven op Toevoegen .
- Geef een naam of e-mailadres op.
- Kies onder Toegang de optie Eigenaar of Beheerder.
- Klik op Uitnodigen.
Om toegang te krijgen tot jouw Google bedrijfspagina, moet je de volgende stappen volgen:
- Ga naar business.google.com/add.
- Geef uw bedrijfsinformatie op.
- Klik op Doorgaan.
- Voltooi het verificatieproces. Verificatie per briefkaart duurt enkele dagen.
- Klik op Toegang aanvragen.
Om een factuur van Google Ads te downloaden, kan je onderstaande stappen volgen:
- Log in bij Google Ad Manager
- Klik op ‘Facturering’ en dan op ‘Factureren’
- Klik op facturen bekijken
- Zorg dat ‘Alle facturen en nota’s’ is geselecteerd en filter op ‘Documenttype’
- Klik op het bijbehorende factuurnummer voor meer informatie
-of-
Als je de factuur wilt downloaden, klik je op de pijl-omlaag en selecteer je of je een pdf- of csv-bestand wil downloaden.