Een bakkerij, winkel, chocolaterie, kleine ijsfabriek en gezellige horeca

Vraag

De Bakkersmolen van Schuld in Elburg is uniek. De gepassioneerde ondernemer Jan-Aart Schuld kocht de authentieke molen een paar jaar geleden en inmiddels herbergt hier een bakkerij, winkel, chocolaterie, kleine ijsfabriek en gezellige horeca en ruimtes voor diverse mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten en workshops. De ondernemer vroeg Bureau Hanze eerst mee te denken over de signing. Dit was niet eenduidig en stijlvol genoeg. Daarna wilde het meer doelgroepen aanspreken, dan alleen de particuliere markt. Zo wil het zich ook richten op bedrijven en toeristen. Ze vroegen Bureau Hanze hoe ze deze doelgroepen kunnen bereiken en in hun bakkersmolen krijgen.

Resultaat

Bureau Hanze is begonnen met de signing van het logo, vlaggen, banners en spandoeken naar een uniforme kleur zwart te transformeren. Door deze zwarte kleur krijgt de Bakkersmolen een luxere en exclusievere uitstraling.

Daarna hebben we deze huisstijl doorgevoerd in een folder per doelgroep. We hebben voor de zakelijke markt en toeristen een aparte folder ontworpen, geschreven en gedrukt. In deze folders staan de mogelijkheden per doelgroep. Voor zakelijke klanten ligt de nadruk op workshops en zakelijke mogelijkheden en arrangementen. Voor toeristen ligt de nadruk op de beleving van de Bakkersmolen, winkel, chocolaterie, ijsfabriek en brasserie. Door doelgroepen te segmenteren en daar de boodschap op af te stemmen, komt de boodschap duidelijker over. Door dit resultaat mag Bureau Hanze ook de openingscampagne begeleiden in 2020.

Bekijk ook

Boerderijmachines

Een mooie, representatieve website gerealiseerd die past bij de agrarische branche

Deurnodig

Deurnodig.nl

Open voor een nieuwe stijl

Campenaer Koffie

Met hart en ziel gebrand vóór en door echte koffieliefhebbers