Een nieuwe naam en passende uitstraling
Vraag
Eigenaresse Jantina Boeve is naast haar baan al een aantal jaar bezig als mantelzorgmakelaar. Het was tijd om de volledige overstap te maken naar het ondernemerschap, maar ze had nog altijd geen logo en huisstijl. Ook haar bedrijfsnaam Zorgadvies Hartz gaf geen duidelijk beeld van haar diensten. Het was belangrijk dat haar nieuwe naam behulpzaamheid en toegankelijkheid uitstraalt, maar zich ook focust op de zakelijke markt met een sociale uitstraling. Na verschillende sessies is er een nieuwe, professionele en vooral duidelijke bedrijfsnaam tot stand gekomen.
Resultaat
De keuze is uiteindelijk gevallen op Empaz Mantelzorg. Empathie, de vaardigheid om je in te leven in een ander, is belangrijk in Jantina’s positie als mantelzorgmakelaar. Daarom hebben we dit woord verwerkt in de nieuwe bedrijfsnaam. Ook de letter Z in de bedrijfsnaam heeft zijn eigen betekenis. Deze staat voor zorg en creëert een stukje herkenbaarheid uit de vorige bedrijfsnaam: Hartz.
Een nieuwe bedrijfsnaam betekent ook een nieuw logo. De verschillende kleuren in het logo staan voor de verschillende mensen die samenkomen bij Empaz. De bruine en roze kleuren geven een vriendelijke en warme uitstraling, de groene kleuren staan voor rust, betrouwbaarheid en gezondheid.
De sterke en professionele naam, samen met een onderscheidend logo en een consequente huisstijl, vormen de pijlers van de identiteit van Empaz Mantelzorg. Dit zorgt voor vertrouwen en duidelijkheid bij zowel bestaande als potentiële klanten.