Ruimte voor groei

Vraag

Basisschool Koldeweij Schoele benaderde Bureau Hanze met de vraag om een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen. De school was op zoek naar een huisstijl die niet alleen aansloot bij hun missie en visie, maar die ook de kernwaarden van het onderwijsconcept zichtbaar maakt. Belangrijk was dat de nieuwe uitstraling vertrouwen en positiviteit uitstraalt, aansluit bij de talentontwikkeling van leerlingen én ruimte biedt voor openheid en betrokkenheid. Deze waarden moesten terugkomen in een herkenbaar logo en een consistente, professionele stijl die breed toepasbaar zou zijn binnen alle communicatie-uitingen van de school.

Resultaat

Bureau Hanze ontwikkelde een complete nieuwe huisstijl voor Koldeweij Schoele. Het resultaat is een modern en uitnodigend logo, waarin de missie van de school (positief veilig, ontwikkeling van talent, openheid en betrokkenheid) visueel is verankerd. De slogan ‘Ruimte voor groei’ vormt het uitgangspunt voor de uitstraling van de nieuwe identiteit. De gekozen kleurstelling, donkerblauw met groen, onderstreept het gevoel van betrouwbaarheid, groei en verbinding.

Naast het logo en de huisstijl ontwierpen we diverse communicatiemiddelen die de nieuwe identiteit tot leven brengen: een vernieuwde schoolgids, herkenbare nieuwsbrief template en het schoollogo is prominent aanwezig op en rond het schoolgebouw. Hiermee beschikt Koldeweij Schoele over een consistente visuele identiteit die past bij hun onderwijsvisie en toekomstambitie.

Bekijk ook

Rick Evers logo

Rick Evers

Het begin van een mooi verhaal

Rijschool Hendriks

Rijschool Hendriks

Daar kun je de weg mee op

Kindcentrum Wezep

De bouw van Integraal Kindcentrum ‘De Schaapskooi’ in Wezep